Παρασκευή 14 Ιουνίου 2013

Περίληψης, ποἰήματος του Κ. Π Καβάφη ‘ τὄ Σύνταγμα τής Ηδονής

  
Τό ποίημα :


Τό ποίημα ατό του Κ.Π Καβάφη χει ς θέμα τά πάθη και ταίς πιθυμίες του νθρώπου μπροστά στα ποία χάνεται κάθε εδους λεγχος και μέτρο, χωρίς ατό μως παραίτητα να σημαίνει ( πως ναφέρει ο ποιητής ) τι εναι μη φέλιμο δίότι ατή μετρη δονή πολλές φορές συμβάλει στε να πιτευχθεί η μέθεξις ( τελευταία παράγραφος ‘ …Σε ξαντλεί λλά σε ξαντλεί με θεσπεσίας μέθας ).Ως προς ατό το σημείο φυσικά, συμφωνούν βέβαια και πολύ νεώτεροί του και χι μόνο φιλόσοφοι,ψυχολόγοι, στοχαστές, Μύστες κτλ. (τι δηλαδή, η πιθυμία δεν εναι κάτι πού πρέπει να καταστραφεί λλά κάτι πού πρέπει να περβείς και μόνο ν περάσεις μέσα πό αυτή ζώντας την στο πακρο εναι δυνατόν να συμβεί ατό…). Αναφέρει πάλι σε να σκέλος τής τελευταίας παραγράφου ( Όταν περάση η κηδεία σου, α Μορφαί τάς ποίας πλασαν α πθμίαι σου, θα ρίψουν λείρια και ρόδα λευκά πί το φερέτρου σου, θα σε σηκώσουν ες τους μους των φηβοι Θεοί του Ολύμπου…). Εδώ (γενικά τό ποίημα σαν Ιδέα εναι πανομοιώτυπ με ατ του ποιήματος ‘ Ιθάκη ‘  πό τόν διο ποιητή ), ο ‘ συνθέτης ‘ ατού του δημιουργήματος μας τονίζει τήν μεγάλη νταμοιβή πού θα χουμε ( φόσον χουμε ζήσει τήν ζωή μας στο πακρό μη ποκλείοντας κόμα και τά πάθη μας…). Και δώ βέβαια ποψη ατή, συμβαδίζει με τν ποψη διάφορων φιλοσόφων τι ποιος χει πολαύσει χωρίς καμία ντίσταση τος νθούς τής Ζωής, χει και ντίστοιχο τέλος ( ν και μάλλον σηκώνει συζήτηση ατό.. ).
Πάλι στην δια παράγραφ στην ρχή της, μας τονίζει τι συναντήσεις ρκετούς ( στον δρόμο για ταή Ιθάκη λοιπόν…) πού θα σε πογοητεύσουν με τόν ρνητικό τρόπο σκέψης τους και ταήν πογοήτευςή τους  λλά  ο Κ.Π Καβάφης μας πενθυμίζει τι δεν πρέπει να πτοηθούμε και να φήσουμε τν Υψηλή μας σκέψη, να ‘ χαμηλώσει ‘ (Μη πατηθείς πό τους βλάσγημους σοι σε λέγουν τι η πηρεσία εναι πικύνδινος και πίπονος ). Με ατήν τήν φράση χω να προσθέσω τι σως χαρακτηρίζει ς βλάσφημους τους νθρώπους ατούς πού πό γνοια πογοητεύονται και δεν εναι σε θέση να δούν τά δώρα λλά και τά καθημερινά ‘ θαύματα ‘ τής Ζωής και μιλούν για ατή με σκημα λόγια… ( κάποιον σας θυμίζει ατό ε..; ).
Τώρα, στην πρότελευταία παράγραφο, θίγει τό θέμα τής μοιρολατρείας σως μπορούμε να πούμε και τήν ποτίμηση τής φύσης και του αυτού μας, πού πολλές φορές για ατούς τους λόγους του βάζουμε μπόδια κάνοντας σκέψεις του τύπου: ‘’δεν ξίζω ατό γιατι χω κάνει διάφορες ‘ κακές ‘ πράξεις στη Ζωή μου κτλ…( οι βλάσφημοι πού ναφέρθηκε πρίν…), παραβαίνοντας τν πιο βασικά Νόμο τής ποδοχής τής Φύσεώς μας ποία ναι μέν εναι Θεική λλ πό τν λλη θνητή. Εξάλου μέχρι να φτάσουμε στην Θέωση τής Ιθάκης χουμε πολύ καιρό κόμη… Εδώ ρθαμε για να πάρουμε κάποια μαθήματα και χι για να εμαστε τέλειοι… 
Η Ζωή γενικά, εναι να δώρο τό ποίο ξιοποιούμε πως πιθυμούμε (Όπως η Ζωή εναι κληρονομία και δεν καμες ταίποτα διά να ταήν κερδίσης ς νταμοιβήν, οτω κληρονομία πρέπει να εναι καί η δονή ).
Εν τω μεταξύ στο τέλος κάθε παραγράφου, παναλαμβάνει τή φράση ‘ …τό Σύνταγμα τής Ηδονής με μουσικής και σημαίας…). Φαίνεται τι για τόν ποιητή, ταν ρχεται ρα ατή εναι Ιερή… Όπως και κάθε λλωστε στιγμή…    

Τό τι   θα χρειαστεί νά βλέπουμε τήν στιγμήν τής Ηδονής σαν Ιερή ρα δηλώνεται και πό τα πόσπασμα ταής τρίτης παραγράφου: ‘’ (Τό χρέος σου εναι να νδίδης πάντοτε ες ταά Επιθυμίας, πού εναι τ τελειότατα πλάσματα τών τλειων Θεών ). Στο σημείο ατό,μερικοί σως τόν χαρακτηρίσουν και ‘ Επικουρικό .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου